Återkomst time!

Halli Hallå i stugorna där hemma! Sorry för dålig uppdatering ( förstår ju att ni där hemma knappt kunnat bärga er ) men ge snälla lite cred till mig just nu som sitter och knappar in detta på bloggen 11:09 såhär på en söndagkväll istället för att gå och lägga mig och få en rimlig godnatts sömn.

Veckan innan Spring break var ju alla bara taggade på att dra iväg till diverse resemål. Vi hade en massa soccetpractices och jag hade en Askul fredagkväll med my girl Elise. Vi fixade naglarna, åt en bit mat ute och sov över i hennes mansion. På lördagen så åkte vi hem till Grants hus och umgicks med kompisarna.
Tror jag hade den roligaste söndagen på länge här den helgen , jag och Rachel tog en liten roadtrip up to the Lake där de har ett litet hus. Hennes brorsa Ryan som är 24 och hans flickvän Carolyn var där samt deras föräldrar Mama and Papa Mac som förövrigt är as sköna och älskar mig :). Vi åt god middag och spelade en massa amerikanska kortspel och hade världens bästa kväll. På tisdagen bar det av till Dallas för mig och Sarah men vi stannade en natt i Tulsa , Oklahoma för att hälsa på Sarah's kusiner och deras familjer. Båda familjerna var rika och bodde i palats med pool och hela faderullan. Standard nuförtiden. ena kusinens fru var en äkta desperate housewife. Japp det är nu konfirmerat att skiten vi ser på teven är mestadels sann. En av döttrarna, Madeline,som
Är 5 år blev helt förälskad i mig och ville hålla hand och sitta bredvid på
Middagen. hon ville vara Svensk précis som jag sa hennes Mamma Nikki. På kvällen när barnen gått och lagt sig så satt jag Sarah Nikki och hennes man ( Sarahs kusin) uppe länge och de frågade en massa om Sverige och hur läget var där. På onsdag morgonen lämnade vi Oklahoma och begav oss till Dallas! Efter vi checkat in på hotellet så tittade vi runt i lite affärer och Sarah brände lite pengar. På kvällen kom Sarahs kompis och hämtade oss i sin Merca, vi skulle på NBA match! Arenan var mega stor och fullproppad med folk, Mavericks vs the Lakers jue! Alla åskådare var uppklädda från topp till tå, det var high heels och Louis eller Prada som gällde.
Matchen var en sjukt cool upplevelse, fattar ej att jag vart på en! Vi hade jättebra platser och jag såg LAMAR ODOM HAN SPELAR JU FÖR MAVERICKS OCH ÄR GIFT MED KHLOÉ KARDASHIAN OCH HENNES MAMMA KRIS VAR DÄR OCKSÅ!!
fatta respekt. Tog ungefär 168 bilder på Lamar och zoomade in på Khloé och kris som satt på andra sidan. Lakers vann. På torsdagen blev det en massa shopping i gallerian Northpark där jag fyndade i massor. Gjorde en till kändisspottning, såg Victorias secret modellen Candice i en av deras butiker, hon var där för något event och där var jag också. Fatta mega stört. Vi åt
Middag på Cheesekake factory. På fredagen shoppade vi också, kände mig väldigt hemma i H&M butiken där de dessutom spelade Avicii hahah. Jag och Sarah strosade runt och turistade i downtown Dallas, finns väl inte så mycket att se förutom sjukt höga byggnader och en minnesplats där JFK blev mördad. På kvällen mötte vi upp hennes kompis som vi var på matchen med och vi ät middag på en Askul restaurang som hette Dick's där servitörerna satte på gästerna struthattar där de skrev en massa olämpligheter hahah.. Ja ni fattar. En sjukt kul kväll med må ha garv. Lördagen bestod av en 7 timmars bilfärd hem till Springtown. På kvällen åt jag middag hos Lane och hennes mamma hade gäster över så det var roligt. En av vännerna sa : åh jag ser att du upptäckt Chuck Taylors! Jag ba : eh hehe va? Han ba : skorna! Jag ba jaaahhhaaaaa du menar mina converse? Alla kallar dem Chuck taylors här. Konstigt. På söndagen åkte jag med Rachel till sequiota Park där vi tog en promenad i den gassande solen ( ja vädret är fantastiskt vi har haft 27 grader hela tiden) och sen åkte vi hem till henne och åt middag med hennes familj iute i trädgården vid en brasa.
Lite sådär halvsegt att komma tillbaka till skolan på måndagen igen. Nya classes och hela skiten. Just nu är schemat mitt :
Individual/dual sports
Lib & law
Advanced choir
Drawing

Så jäkla chill haha! :) har Askul i PE så det är toppen. I choir och drawing också.
På tisdagen hade vi första fotbollsmatcjen mot Parkview, vi vann med 4-0 vilket var awesome. På onsdagen hade vi en match mot vår rivalskola Kickapoo vilket var hur kul som helst. I skolan hade alla soccer tjejerna på sig röda Jerseys ( maychtröjor) så alla ba: ååh wow lycka till ikväll! Det var så coolt! School spirit var det här! Matchen vann vi med 3-0 och massa folk från skolan var och kollade vilket gjorde det så kul! Jag gjorde ett mål men det dömdes bort oturligtvis :( men jag gjorde många snygga finter vilket fick publiken att skrika! Hihi i skolan dagen efter fick jag mycket beröm och hörde en massa : Louise you're such a baller! Louise you're the shit! Louise you're amazing! Ja jag vet väldigt egocentrisk nu men jag bryr mig inte.

Hade prov i Lib & Law i fredags där jag Fick 37/50 lol fett kefft men jag pluggade cirka en timme dagen innan. Asså skolan här är ett skämt inte undra på att amerikanarna är lätt efterblivna haha. Amanda fyllde 18 i fredags så jag Molly Alix Emily hailey Ashley Rachel Rachel kiana och Spencer åt middag på Nicola's och avslutade kvällen hos Haileys. På söndagen så var det en dans på en av country klubbarna så vi piffade till oss och var supersnygga. Middag på Flo med massa andra vänner och sen var det av till dansen. Det var lite synd för dansen var astråkig med dålig musik och inte så mycket folk så vårt gäng drog. På söndagen låg jag bara och solade hela dagen och pratade med mamma och Sanna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0