February 12th

Hej Allesammans. Helgen har inte vart så speciellt gastkramande eller äventyrsfull som man skulle velat efter en rätt så skev skolvecka (Förutom basketmatcherna då). I Fredags efter skolan så köpte jag Dr Pepper och Chips och hyrde en film, What's your number. Jag har ju mått dåligt hela veckan så jag bestämde mig för att ligga hemma och vila. Rätt tråkigt för jag vill ju utnyttja all tid jag har här faktiskt. På lördagmorgonen så hämtade Danni's familj upp mig ( det var den familjen jag åkte till Arkansas med för att spela fotboll). Det var Danni, hennes två systrar och mamman. Vi åkte till Cracker Barrel där vi åt en brunch bestående av biscuits,Bacon, Scrambled eggs and pancakes. Jättegott, dessutom älskar jag hennes familj så det är ett megaplus. Restaurangen är typ som ett stopp på vägen för folk som åker långa bilfärder, kan jämföras med när vi Stockholmare bilar norrut för att åka skidor. Inredningen var väldigt country, massa coola gamla skyltar hängde på väggarna och gamla telefoner och hanverksredskap. det fanns också en shop där man kunde köpa massa t-shirts, jelly and peanutbutter, krimskrams, inredning och en massa coolt godis! Jag köpte godiset bara för att de kom i så charmiga, ni vet gamla förpackningar. Åkte till the Mall vid halv två där jag mötte upp Markus, den svenska utbytesstudenten som går på Kickapoo. Riktigt skön kille (dock ett minus att han är från Helsingborg). Det var jättesvårt att prata svenska. Meningarna kommer inte ut rätt nånstans, fel ordföljd och allting. Ser inte fram emot att prata svenska hema igen... Vi lunch/Middagade på Chick-fil-a.
På kvällen var jag med Rachel,Lyndie och Lindsey hemma hos Rachel. Amanda, Emily och Spencer kom över en snabbis och var inte där länge. Vi bestämde oss för att hyra film och åka och köpa Taco Bell. Vi slockna framför teven i soffan hehe.
Söndagmorgon. Vi var tvugna att kliva upp 8.10 (!!!!) för att åka iväg till en fundraiser för en Coach på skolan som lider av ALS, en hemsk sjukdom. Det enda vi behövde göra var att käka frulle så det var gött.Steve lämnade 20 dollar i dricks till Coachen. Steve är så rar.

Nu ska jag gå och sova igen, senare funderar jag och Sarah på att köpa utsvängda Jeans! Vet att det är en synd i Sverige men halllå jag är i Americat nu så whatevvs.

Känner mig jättedålig btw. Jag nyser, känner mig svag och trött och känner att en potentiell halsböld är påväg. Ew. Yuck.

Juste det är jättekallt här idag! Såhär klockan tio på morgonen är det -10 grader! På måndag ska det bli noll gradigt och från tisdag till fredag ska det bli mellan 7-9 grader. Sjuka väderomsättningar här eftersom Förra veckan hade vi ju 17 grader...

Puss Puss allihopa <333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0