WE, WE ARE, WE ARE THE FALCONS

Hej alla stalkers

Man kan sammanfatta min blogguppdatering med ett ord och det är KASS. Förlåt mina kära vänner, men allt har ju faktiskt varit vardag här för mig under en längre tid så det kan jämföras med att jag skulle blogga om min vardag hemma i sverige. Fast nu e jag ju i Usa så det är ju faktiskt lite roligare.

Jag har umgåtts med mina kompisar supermycket de senaste två veckorna. I måndags förra veckan så hade jag soccer preseason practice med löpning och abs. Efter att jag kommit hem och duschat så hämtade Rachel mig med Elise och vi åkte till en park och gick en liten promenad och bara umgicks. På tisdagen hämtade Emily mig efter skolan också mötte vi upp med Elise på Andy's, det här asnajsiga glass stället med tusen smaskiga smaker. Gud vad kul vi hade det. Emily och Elise är de jag har kör med och de är så jäääääävla sköna. Efter det så åkte vi tillbaka till skolan och jag och elise "Car-paintade" chandlers car. Vi skrev massa skojigt på den hehhe. På kvällen kom Rachel och hämtade mig och vi åkte till Basketmatchen på skolan! Efteråt  åkte Amanda, Emily, Spencer, Maddie, Elise och jag hem till Rachel och kollade på tvprogrammet "Dancemoms". Vet inte om det sänds i Sverige men det är i alla fall en sån här stupid show man blir beroende av ni vet hehe. På onsdagen tog jag det lugnt hemma efter preseason och pluggade lite inför ett prov jag skulle ha i US history på torsdagmorgonen.. hehe fick 38/50 vilket är ett G+ hehe.. men men. På torsdagen var det preseason igen med löpning och abs. Vid sjutiden kom Rachel och hämtade mig och vi mötte upp med Alix Elise amanda Lyndie och spencer och käkade Sushi på Nakato. Vi taggade inför Jersey shore avsnittet som vi kollade på hemma hos Emily. På fredagen åkte jag hem med Amanda Eemily and Elise hem till Amanda och kollade på massa musikvideor på Mtv. Låten Paparazzi spelades (ni vet Lady Gaga) och alexander Skarsgård är ju med i den videon och pratar svenska så jag skröt om det i cirka 10 minuter.  Sen spelades Levels med Avicii så då skröt jag ännu mer. För övrigt önskar alla den låten här och då blir jag jätteglad och säger att det är en sveeeensk dj och är ännu mer stolt över att vara Svensk. Vi körde en drive in på" Chick-fil-a" där jag beställde Nuggets vilket var väldigt gott. Vi mötte upp med Alix och Molly och vi åkte hem till Lyndie. Cody, John och Garrison kom förbi och hängde. Vi tjejer sov över Hos Lyndie. Morgonen efter så åt jag frukost med Ashley, Hailey och Emily på Village inn. Najs breakfast är vad jag kallar det. Pancakes med grädde och jordgubbar, bacon, cinnamon apples och scrambled eggs yeeeeah. Vi såg vår Kompis Brendan där och hälsade på Honom.. På lördagkvällen så åkte jag och Rachel till Steak and shake, en riktigt Amerikansk restaurang kedja, det var som att käka där alla i Grease-filmen möts upp och äter hela tiden så det var charmigt. Efter det åkte vi hem till Rachel, Molly Spencer emily and Amanda kom också och vi gjorde cupcakes och hade en girls night! Det blev ett sent besök på TacoBell vilket var roligt. På söndagen var det en stor dag. SUPERBOWL! Förstår ju om ni inte fattar vad det innebär, men då kan jag förklara. Det the grand finale av NFL, de två lagen som kommit till final spelar en fet match. I år var det I indiana. New York giants mötte New England Patriots. En sak som är värd att kommentera om lagen är att jag faktiskt såg New England spela i Boston i September så tycker att det är ännu coolare. Jag och Lane åkte över till Connors hus där mina girls var och killar från skolan b.la. Alec Brendan Blake DAn och några till. Alla var jätte excited och peppade så det var askul.Vi åkte hem till Ashley i halvtid, hon hade också massa folk över. Hennes päron hade köpt massa massa food och snacks. Det blev läsk, Pizza, äppelbitar som man doppade i nån jättegod kräm , jordgubbar, hallon och marshmallows som vi doppade i en gryta med smält choklad. Åh vad kul det var, massa av mina buddys från skolan. Amerikanare är så jäkla sköna. Giants vann. Cody undrade om jag var ledsen över förlusten (eftersom jag alltid har på mig en Patriots tröja i Pe) men jag sa att vi skulle komma igen nästa år. Kom hem vid 9 och var lagom otaggad på skolveckan som komma skulle. Inte för att jag hade några prov eller inlämningar men känner att jag har så mycket roligare på helgerna med mina friends än i skolan. Kunde inte gå på soccer träningen på måndage, kände att jag började bli förkyld så det suger. Men jag gick på Lady Falcons basketmatch på kvällen, det var ett big game, de mötte vår rivalskola Kickapoo. Våra baskettjejer är riktigt duktiga. De vann såklart. På tisdagen så var det dags för killarnas basketmatch mot Kickapoo. Alla var supertaggade i skolan så det var jättekul. På matchen klädde sig alla i rött, det var en så kallad "Red-out". Våra seniorboys som "leder heja ramsorna" hade på sig skjorta,fluga,slips och finbyxor haha. weird boyz. God vilket drag det var! Vi sjöng och hejade en massa. Sjukt kul med awesome school spirit! en av spelarna i Kickapoo såg ut som en Apa (stora öron) så vi sjöng : EVOLUTION och DONKEY KONG för att psyka honom haha. Det var jämnt under hela matchen, men glendale hade det. Cameron Johnson, vår stjärna i laget avslutade matchen med en FET DUNK och avgjorde det hela. Det var precis i slutskunderna så alla på läktarn rusade ut på planen och kramade om spelarna. Åh vilken känsla,sjukt häftigt! Tv var där och filmade, och de filmade en massa av publiken och en gång zooma de in på mig och då passade jag på att göra en slängkyss rätt in i kameran. Trey, en kille i min Kör sa att han såg mig på tv. Antar att jag är en mini kändis nu här i Springfield.
När vi ändå håller på att prata om kören så vill jag passa på att berätta att vi sjunger ett svenskt stycke, sången heter "Fäbodpsalm från Dalarna". Fatta vilket sjukt sammanträffande.Mr Brammer bad mig berätta lite om Dalarna. Det stod en liten text på Noterna att Dalarna betydde "the Valleys" och att det var en del av sverige som är känt för sina vackra landskap, djupa skogar och höga berg. Jag sa att min Farmor var därifrån och att jag som är från huvudstaden åker dit och åker skidor bara och att folk i Dalarna har en rolig dialekt. Det var lite ironiskt för alla amerikanare tycker jag har en rolig dialket så alla börja garva. De ville höra hur Dalarna uttalades och när jag sa det så tyckte det var jättekul och försökte uttala det själva. De var förvirrade att man inte uttalade "R:et".

Idag var jag hemma från skolan eftersom att jag har nåt virus i kroppen för jag känner mig jättesvag och har ont i halsen. Skypade med Linn Maja ANdre och chattade med Issa och Robert på facebook. Saknar er mina gosisar.

Juste! jag glömda att säga att hela förra veckan var det mellan 15-17 grader varje dag. Fatta vad galet?
Jag Elise och Rachel på promenad


Haha jag Elise och Emily @andys ( Misslyckad bild)



Steak and shake



Jag och Molly


Elise went crazy with the carpaint



GO GLENDALE! Fick bara bild på halva klacken..



Såhär såg det ut när Glendale stormade planen efter matchen!! Yay







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0