Söndagkväll i Springfield

det är jobbigt att blogga. Sorry till mina trogna läsare men jag är bara ärlig.

men men HEJ ALLIHOPA! Hoppas ni har det bra för det har jag det. I förra helgen var jag och spelade soccer tournament med mitt klubblag i Arkansas. Det var en superkul helg bortsett från fotbollen. Jag åkte ner till Arkansas med Danni, hennes syster och hennes mamma. Åh herre vilken superfamilj. Systern fick mig och gapflabba hela tiden och mamman bjöd i stort sett på hela helgvistelsen. Vi bodde på ett fränt hotell med god frukost. På lördagmorgonen var första matchen och herregud vad onajs det var. Förutom att det var 5 grader och blåsigt så torskade vi med 6-0 haha. Men sen på eftermiddagen hade vi en till match och där spelade vi oavgjort, och dessutom hade vädret blitt supernice med typ 13 grader. På kvällen åt vi på restaurang med laget,föräldrar och tränare och det var mysigt. Söndag morgon, match klockan 8(!!!). Vi torskade igen och jag fick ett fult skrubbsår på framsida vad. Vi var tvugna att stanna kvar lite längre för att vi kollade in Dannis syrras match. Jag var lagom slut efter de där tre matcherna, beundrar alla utesplelare i fotboll hehe. Innan resan hem så åt vi lunch på Schlotskys och köpte en starbucks. Resan hem var nästan det bästa. Dannis mamma berättade att hennes föräldrar var Hippies när hon växte upp och att hon bott i alla stater förutom Alaska, Hawaii och någon till som jag inte kommer ihåg. Fatta berest tjej. I tonåren slog de sig ner i staten New York. lagom nice. Så hennes familj flyttade alltså mellan olika stater överallt och skaffade nya jobb och hon gick i massa skolor.  Hon sa att hon en gång bodde i en skog. Dessutom var resan hem en sån fin guidening över Arkansas landskap. Massa kullar ängar och åkrar. Massa pick-up trucks, lador, skeva small towns osv osv. Det var väldigt Hick och Hillbilly, lantligt liksom. När vi kom till gränsen tog vi massa bilder på mig vid både Arkansas och Missouri skylten.




Sjukt dålig skärpa aja

I måndags var jag helt slut från helgens aktiviteter så jag såg till att ta en day off. Sa till Sarah att jag hade problem med magen. Resten av veckan rulllade på som vanligt. Jag bytte class från Advanced placement U.S history till Us History Honors för den classen är lättare. Advanced placement var för svår för lilla Lolli. Var massa uppsats arbeten hela tiden och djupa diskussioner i klassrummet. Dessutom pallar jag inte plugga sönder de här 4 sista månaderna jag är i Usa, har bättre saker för mig faktiskt. Pluggade mycket förra semestern med matten, biologin och engelskan så det mår jag icke dåligt över. I Tisdags hängde jag med Rachel, vi åkte och köpte ett par speciella örhängen som en massa kids ha här, de är lite tjockare ni vet. Vi tog en fika på Panera mums. I torsdagskväll åkte jag till Lane och hon hjälpte mig lite med AP us history, Spencer kom över också. Dagen efter bytte jag till den andra classen, Us History honors. I Fredags åkte jag med Elise och Spencer hem till Emily direkt efter skolan och chillade där ett tag, hennes pappa bjöd på Pitabröd och Tsatsiki. Sen så åkte vi till skolan och kollade på kvällens basketmatch. Det är alltid lika kul att kolla på Basket. Efter det åkte vi hem till Lyndie där Rachel och Lane var också hade vi en sleepover. I lördags så lunchade jag Sarah och Steve  med Sarahs syrra familj. Camden (lilla 2-åringen som hade problem med halsen förut) är så gullig, jag kittlar honom en massa och han börjar gapflabba. På kvällen skjutsade Sarah mig till Hannah's där Lane,Sara,Keller;Spencer,Alix,Brendan,Chris ,HAssan och Amanda hängde. Vi kollade på två filmer och jag Lane och Spencer drog hem för vi höll på att somna.  Idag har jag praktiskt taget inte gjort någonting förutom att ätit Cinnamonrolls,Tvättat, Skypat med Pillan och pratat med Pentonen. Oj juste vi mötte upp Steve för att käka på en kina restaurang där jag åt Sushi, Shrimps och flied lice hehe. Mums

Juste glömde säga att soccer season är i full gång med tre träningar i veckan efter skolan. Löpning, Styrka och sprinter. Imorn ska det bli sexton grader här så jag är excited. Idag var det tolv grader så det var nice också.


Jag och Steve!!!!!!


ÅÅÅ Jacob min bästa buddy


Amanda Alix jag och Lane (jag kör swedish girl pose med put-läppar)


Kommentarer
Postat av: Len

Bra att du tränar. Bajen kommer behöva dig!

Kramar från Tallis!

2012-02-01 @ 21:05:32
Postat av: Anonym

Hel Lolli; har mailat din biologilärare och tackat henne för det fina brevet.Träna på.Nu är vintern här - 13.Morfar är bättre och ligger nu på Dalens sjukhus.Vi firar hans 82-årsdag på lördag.

Ses snart puma

2012-02-02 @ 10:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0